FAQ

Q

支払いが完了したのにダウンロードメールが届きません。

A
自動メールが届かなくとも、デジタルアイテムの場合ストアページから会員ページにログインの上、購入履歴よりダウンロードが可能です。(ゲスト購入ではできません! 必ず会員登録を。) メールアドレスの登録や入金のタイミングなのか、稀にSOTRESからのメール送信に遅れがでる場合があるようです。(2020年9月現在把握している中では最長、夜購入後~翌朝メール着信)
Q

「ゲストではなく"必ず"会員登録してダウンロードしてください」と表記がありましたが何故ですか?

A
「ゲスト購入」でもダウンロードは可能ですが、メールアドレスの入力間違いやPCからのメール着信拒否設定などなど、何らかの理由でメールが届かない場合に「ゲスト購入」だと再度ダウンロードできなくなってしまいます。 上記の理由以外でも再度ダウンロードが不可能にならないように、お手数ですが必ず会員登録をお願いいたします。 (メールアドレスの登録程度で会員登録できるはずです。データ販売なので住所は登録いただかなくて大丈夫ですが、サイト側より必須項目とあれば申し訳ありませんが入力してください。)
Q

I have paid, but I haven't received the download email.

A
You can download it even if you do not receive the email. Please log in to the member page from the store page. You can download it from your purchase history. (If you are not a member, you cannot download again, so be sure to register as a member when downloading.)
Q

Is it useless if it is a guest purchase? Membership registration is troublesome.

A
You can also download it by "guest purchase". But in that case, you cannot download again. You made a mistake in entering the email. Email reception settings problem. If you do not receive the download email for some reason, you will not be able to download the data. If you have "member registration", you can log in and download at any time.